2013-04-01

Påsklov i Fontan

Jisses.  Jag är inte den enda som haft påsklov.  Till skillnad från mig verkar rätt många sluppit bli förnedrade av klättring över deras förmåga och därför klivit på ticke-ticke-tåget som svepte förbi Fontainebleau.
Team Lule kämpar friskt, foto © Jimmy Sundin

(På diverse klätterbloggar jag frekventerar har det klagats rätt friskt över vädret, något som inte tycks ha påverkat de raska gossarna från Lule.)

Adam Evanne slet sig från backarna i Serre Chevalier och gick bland annat La Mouche (7B+), Appartenance (7C), Mégalight ss (7C), Infidéle (7C, 2nd go), Aérodynamite (7B+/C), och Noir Désir (7C).

Jimmy Sundin gjorde Big boss, Infidele, Salle gosse, Vandale, och Irreversible, alla 7C typ.

Då varken Jimmy eller Adam har bouldrat hårdare än 7C på hemmaplan så jag är djupt imponerad av deras rensning bland ett brett urval av ultraklassiska 7C i bleau!

Emil Arvidsson gjorde för övrigt L'Ange Naïf (7C) och Jonas Pelli gjorde Smash (7B), vilket var personbästa för Pelli. Viktor klättrade L'Œuf (7B) med skadat finger.

Även Per Wermelin från Sundsvall har tickat i Fontan då han rev av den klassiska “Real-Thing“-ticken La Balance (7C+) på mindre än två handfull försök. [Vad resten av Sundsvallsborna sysslat med har de inte funnit värt att meddela omvärlden (=mig).]

Jag ber om ursäkt för avsaknad av bild och filmmaterial, men Jimmy har lovat en film och Adam har en del sköna bilder på sin blog.


kommentarer